Моделът на управление, който се появи през 90-те години на миналия век


тийм билдингМениджмънта чрез ценности (Value Managment) е вид управление. посветено на мотивацията на хората и на изграждането на умения за работа в екип. Целта е да се повиши резултатността в работата на организацията. Основното послание на управлението на ценности, като професионализъм, щастие, разбиране, съчувствие, има трайни предпоставки за успех. Съществените принципи са основани върху постоянното осъзнаване на ценностите в една организация, измерването им и тяхното контролиране. Когато говорим за ценности, не разбираме само пари, но и любов, истина, приятелство, справедливост – управлението чрез ценности поставя именно споделените организационни ценности в основата на успешността на организацията.
Идеята на концепцията е, че „меките ценности“ (т.е различните от парите) са скрити мотиватори, които заобикалят човека в организацията и върху тях следва да се гради всичко друго. Пример за това са доверието между служителя и мениджъра, откритите комуникации, приятелството между колегите, откритостта на провежданата политика, съпричастността към целите, повишаването на отговорността, възможностите за кариера. От гледна точка на човека „меките ценности“ са грижата, старанието, нежността, радостта, ентусиазмът.
От своя страна организационните ценности са част от организационната култура и те трябва да са споделени и припознати както от върха на пирамидата, така и откъм нейната основа. Всяка една успешна организация дефинира стратегията си за развитие чрез специфични ценности, които важат само за нея, съобразени са с нейните особености. Важно е както за служителите, така и за топмениджмънта да фокусират усилията си върху  установените ценности, да се превърнат те в работещ инструмент за реализиране на организационната/ корпоративната стратегия.
Успехът на това управление може да се определи само в дългосрочен план, защото както стана ясно, „меките ценности“ не могат да се измерят или наблюдават пряко. Постигането на конкурентно предимство в дългосрочен период е критерият за успеха на управлението чрез ценности. А в краткосрочен аспект практически неговите предимства могат да се сведат до подобряване на комуникациите в екипа и на умението за общуване и споделяне на общата мисия и визия на организацията.

Примерна стратегия при реализация на Value Managment
Новаторство, творческа мисъл и работа в екип. – Служителите са основен капитал.
Креативност чрез екипен дух;
Постигане на проесионализъм и развитие чрез постоянни обучения и програми за развитие.
Ангажираност;
Предлагане на качествени услуги.

….

*Само да припомним: през 90-години на 20 век се появява моделът на „мениджмънт чрез ценности“ – Value Managment, който през 2000 г. се приема като Европейски стандарт по Value Managment от Европейската комисия в ролята му на съществен вид управление на организацията.

LIKE
➡ https://www.facebook.com/EventTeamBg/

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s