Доброто обслужване се прави от сърце!


imagesПреди няколко години бях наета от един магазини, за да проведа една програма за обслужване на клиенти – да изградим лоялност в клиентите. По време на обучението им казах:
Всеки от Вас, трябва да прави разлика между клиентите и да създава спомени за тях. Това ще ги мотивира да се върнат обратно!
“Но как?” – попитали някои от присъстващите. “Като оставите личен отпечатък в това, което правите.” – отговорих аз. “Помислете за нещо, което можете да направите за Вашите клиенти да се почувстват специални. Споменът за това ще ги накара да се върнат обратно!”
Около месец по-късно ми се обади едно 20 годишно момче, което работи в този магазин.
“Хареса ми това, което ни каза,” – сподели ми той “но в първия момент не мислех, че мога и аз да направя нещо специално за нашите клиенти.“
Изведнъж идеята го осенила! Всяка нощ след работа, се прибирал в тях и откривал по една мисъл на деня. Ако не можел да открие нещо, което да му хареса, просто си измислял едно изречение. Когато откриел каквото му трябвало,  го написвал на компютъра, да го размножи и да го отпечата и изреже на малки листчета. На всяко листче собственоръчно пишел името си от другата страна, а на следващия ден отивал с всички тях на работа. Когато приключел с подреждането на продуктите в пликовете, просто поставял едно от приготвените листчета вътре и казвал: “Благодаря Ви, че пазарувахте при нас!”
Помислих си: “Този младеж, с работа, която повечето хора биха казали, че е без значение, я е направил важна, като създава ценни спомени за всички клиенти!”
След още един месец ми се обади управителят на магазина и ми каза: “Няма да повярваш какво се случи. Когато си правех ежедневните обиколки из магазина открих, че опашката на касата, на която работи момчето  е два пъти по-голяма, в сравнение с всички останали. . Затова организирах пренасочването им, за да можем да ги обслужим по-бързо. . Обаче никой не помръдна!
Казаха ми: “Всичко е ОК, Ние искаме да минем през тази каса. Искаме неговата „Мисъл на деня!” Беше наслада за очите да гледам как клиентите чакат и колко са доволни от обслужването.
Почувствах сякаш имам бучка в гърлото, когато една жена каза: “Преди идвах да пазарувам веднъж седмично, но сега идвам всеки път, когато съм наблизо, защото ми харесва да получавам някоя от „Мислите на деня“.
Няколко месеца по-късно управителят отново ми се обади…
“Ти направо преобрази нашия магазин. Клиентите ни говорят за нас… връщат се обратно заедно с приятелите си! Над целия магазин се разпространи един удивителен дух за добро обслужване на клиенти… и всичко това, защото избрахме да направим нещо различно.”
Идеята на момчето не е изобщо иновативна. Тя обаче е свързана с любов, идва от сърцето! Истинска е!

Това е което докосва – клиентите, персонала… и всички нас…малките неща…

Вашият коментар

